Skargi, wnioski, petycje
W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie w poniedziałki w godzinach 12°°- 15°° oraz we wtorki w godzinach 15:30 - 16:30,
- Kierownicy zespołów w godzinach urzędowania.
Po godzinach pracy interesanci przyjmowani są we wtorki w godzinach 15:30 - 16:30 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
W przypadku gdy dzień przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy Dyrektor przyjmuje interesantów w następnym dniu roboczym.
Skargi, wnioski i petycje wpływające do Centrum podlegają obowiązkowi rejestracji.
Załatwianie skarg, wniosków polega na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstawania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.
Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.